Do cimcuma były On i imię Jego jednością, i nie może rozum poznać Jego.
5) Do tych czterech światów był Ejn Sof9. On jedyny i imię Jego jedyne w jedności cudownej i tak wysokiej swojej10, że nawet u aniołów, bliskich do Niego, nie ma sił poznać Jego Nieskończoność20, i nie stworzono rozumu, zdolnego poznać Jego, ponieważ nie ma w Nim miejsca, nie ma granic, nie ma imienia30.
Or pnimi
9. Które, jak powiedziano wyżej nazywane: Acilut, Bria, Jecira, Asia i zawierają wszystkie światy. Przed tym, czyli do cimcuma, cztery stadia nie były określane jako znajdujące się jedno nad drugim (rozdz.2, p.4), a były w prostej jedności (rozdz.1, p.30), bez żadnych różnic pomiędzy poziomami, pomiędzy światłem i kli, były w stanie „On i imię Jego jednością”.
10. „On” wskazuje na or elion, a „imię Jego” wskazuje na życzenie otrzymywać, obowiązkowo znajdujące się tam (rozdz.1, p.30). Gematria „imię Jego” równa gematri „życzenie”, co wskazuje na „życzenie otrzymywać”.
20. Czyli teraz, po tym jak stworzone zostały światy, nawet u aniołów, najbardziej bliskich do Niego stworzeń, nie ma poznania Ejn Sof.
30. Tam, w Ejn Sof, On i imię Jego jednością, i zupełnie nie różnią się ani miejsce, ani kli, jak powiedziano wyżej, i dlatego nie jest zdolny i stworzony rozum poznać Jego, tak jak nie ma poznania w świetle bez kli.