Sfirot Akudim. Zawiera sześć działów. W nich wyjaśnia się sześciu głównych pytań:
- Ziwug de-akaa i uderzeniowe wzajemne oddziaływanie – „betiszot”.
- Or hozer.
- Reszimot.
- Kelim.
- Masach.
- Or jaszar.
1) Tak jak wszystkie słowa Ari, które są przedstawione tu, są osnową, dlatego na nich bazuje cała nauka. I nie znajdziesz nawet jednego najmniejszego pytania we wszystkich światach ABE’A, w których lub ogólnie, lub indywidualnie nie został pokazany wynik wszystkich tych pytań, objawionych w dziesięciu sfirot de-Akudim. Co więcej, z każdej lekkiej zmiany i niewielkiego odnowienia wynikających tu, rozgałęzione w parcufim ABE’A wiele głębokich procesów. Wiadomo, że wszystkie siły i odnowienia form w wyższych światach powinny odnaleźć swoje odbicie w każdym niższym, włączając najmniejszą cząsteczkę. I ta reguła działa na całej drodze zejścia parcufim i światów, aż do świata Asia. I bez względu na to, że do tej pory jesteśmy zajęci pierwszą linią światła, która przeciągnęła się od świata Ejn Sof do miejsca skrócenia, którym jest pierwszy parcuf Adam Kadmon, każde słowo tekstu jest dla nas bardzo drogą perłą, która potrzebuje głębokiego zrozumienia i prawidłowego sformułowania, ze zwróceniem na to uwagi i jest do przypominania w ciągu całej kontynuacji nauki.
I dlatego chcę uporządkować główne pytania pokazane w tej części, w postaci najbardziej wygodnej dla zapamiętania. Jak również wydzielić w każdym pytaniu te najbardziej ważne, które Ari opisuje, i najdokładniej sformułować każdą rzecz, żeby ochronić uczących się od wyjścia poza granice pojęcia. Dlatego, że minimalny błąd w tych miejscach doprowadzi do absolutnego niezrozumienia w dalszej części nauki.
Pięć rodzajów ziwugim de-akaa i uderzeniowego wzajemnego oddziaływania.
2) W pierwszym rozprzestrzenieniu de-A’K znajdujemy w wypowiedziach Ari pięć rodzajów ziwugim:
- istaklut alef lub ziwug de-akaa or elion w masach kli malchut, dla stworzenia kelim de-rosz;
- uderzeniowe wzajemne oddziaływania or pnimi i or makif jedno w drugie, przy wyjściu z pe de-rosz de-A’K;
- istaklut bet lub ziwug de-akaa wyższego światła w masach kli malchut, dla stworzenia kelim de-guf;
- uderzeniowe wzajemne oddziaływanie reszimo i or hozer, które opuszcza się;
- uderzenie światła malchut z opuszczającym się or hozer.
Ziwug de-akaa tworzący: wyłącznie korzenie kelim, kli i światło, połączone razem, tworzy ukończone kelim.
3) Korzeniem wszystkiego jest ziwug, który nazywa się „istaklut alef”, z którego przedłuża się całe światło znajdujące się w parcufie. Jednak jest go wystarczająco wyłącznie dla wyjścia korzeni kelim, co nazywa się stadium „obłóczenia w potencjale”, a nie rzeczywiście w działaniu. Dlatego że or hozer obłacza tu z dołu do góry, co oznacza sprzeciwienie się obłóczeniu w awijut kli z góry w dół. Dlatego jest nazywane dziesięć sfirot de-rosz imieniem Ejn Sof lub keter. I nawet po tym, jak rozprzestrzeniają się dziesięć sfirot z malchut, stojącej w rosz, w dół w guf do tabura, jeszcze nie ma tam samodzielnych kelim, a światło i kelim jakby były wzajemnie wymieszane.
Główne otwarcie istnienia kelim zaczyna się od istaklut bet, który odbył się na masach znajdujący się w kli malchut, podczas jego oczyszczenia. Czyli cztery poziomy, wychodzące odpowiednio z poziomem jego oczyszczenia.
Ten ziwug de-akaa odbył się za pośrednictwem or makif i or pnimi, kiedy or makif osłabia masach, a wyższe światło czyni ziwug de-akaa z masachem, zgodnie z poziomami jego oczyszczenia, powodując powstanie czterech poziomów: hochma, bina, tiferet i malchut (Hu’B Tu’M).
4) To oczyszczenie, osłabienie masachu jest skutkiem uderzenia pomiędzy or pnimi i or makif. I wyjaśnia się, że or makif oczyszcza, osłabia awijut masachu do tego stopnia, aż nie stanie się on tak samo jasnym, jak masach w malchut de-rosz. Lecz w rzeczywistości całe to oczyszczenie odbyło się jednocześnie i natychmiast. Lecz ponieważ wyższe światło nie przestaje świecić na mignięcie, więc ono czyni ziwug z masachem na czterech poziomach jego oczyszczenia i wyprowadza tam cztery poziomy dziesięciu sfirot: hochma, bina, Z’A i malchut.
Całkowite otwarcie kelim odbywa się za pomocą istaklut bet.
5) I została wyjaśniona różnica pomiędzy trzema pierwszymi ziwugim de-akaa: istaklut alef, chociaż on jest korzeniem i źródłem wszystkich świateł i wszystkich kelim w parcufie, lecz nie ma w nim żadnego rzeczywistego, realnego otwarcia. Całe otwarcie odbywa się wyłącznie za pomocą istaklut bet, zgodnie z poziomem oczyszczenia masachu. I oczyszczenie to wyniknęło na skutek uderzeniowego wzajemnego oddziaływania pomiędzy or makif i or pnimi.
Dwa ostatnie ziwugim de-akaa niezbędne dla powstania kolejnego parcufa.
6) Wszystkie trzy rodzaje ziwugim de-akaa są potrzebne dla samego parcufa. Jednak uderzenia i uderzeniowe wzajemne oddziaływania reszimo z or hozer, jedno w drugie, odbywa się dla potrzeb kelim parcufa przychodzącego po nim. W sposób podobny odbywa się uderzenie światła malchut w reszimo, wynikające dla potrzeb kli malchut z kolejnego parcufa. Więc pierwsze trzy ziwugim niezbędne są dla samego parcufa, a dwa ostatnie ziwugim – dla potrzeb parcufa, wychodzącego po nim.