TES 3 – wewnętrzne spostrzeganie, rozdział 1

Zawiera dwa punkty: Należy rozumieć różnicę pomiędzy trzynastoma rodzajami dziesięciu sfirot, które opisuje Ari w tej części. 1) I tak widzimy w słowach Ari 13 rodzajów dziesięciu sfirot KaHa’B Tu’M, i niezbędnym jest znać...

TES 3 – rozdział 15

Wyjaśnia obłóczenie świateł w kli, które z nich w pnimim, a które w makifim. Dział zawiera sześć punktów: Nie istnieje pięć kelim dla pięciu świateł NaRaNHa’J. 1) Po tym, jak zostało wyjaśnione wszystko ogólnie,...

TES 3 – rozdział 14

Wyjaśnia pnimijut i hiconijut pięciu światów: A’K i ABE’A. W każdym świecie jest 25 poziomów, na każdym z których są pnimijut i hiconijut. Rozdział opisuje dzielenie każdego świata na poziomy, zawiera dziesięć punktów: Pnimijut...

TES 3 – rozdział 13

W rozdziale 13 wyjaśnia się pojęcie „ziwug de-akaa” istaklut bet, ejnaim w AHa’P, z którego wyniknęły kelim guf, dodatkowe wyjaśnienie. 1) Wyjaśnienie, które napisałem z powodu korzeni urodzenia istoty – „Acmut” i kelim, które...

TES 3 – rozdział 12

Rozdział wyjaśnia ziwug istaklut alef, który odnosi się do ejnaim w AHa’P, na skutek którego wyniknęły kelim rosz, i ziwug drugiego istaklut, na skutek którego wyniknęły kelim guf, i w nim jest osiem punktów:...

TES 3 – rozdział 11

Wyjaśnia rozprzestrzenienie światła Ejn Sof dla stworzenia kelim czterech poziomów awijuta z wykorzystaniem obrazów organów ludzkiego ciała: oko, ucho, nos, usta. Czym subtelniejszy organ, tym on ważniejszy. Ejnaim (oczy) – jest to stadium alef,...

TES 3 – rozdział 10

W nim mówi się, że lewusz i ejhal zostały oddzielone od szoresz, neszama i guf, stając się makifim, jak również wyjaśnia A’K i ABE’A, NaRaN’H i ASMa’B. Rozdział zawiera osiem punktów: Szoresz, neszama, gufim...

TES 3 – rozdział 9

Wyjaśnia, że pożądana doskonałość jest w tym, żeby wszystkie sfirot w pięciu światach A’K i ABE’A były połączone w jedność w bhinę Adam elion, w guf którego obłóczone korzeń i neszama, i ubrany jest...

TES 3 – rozdział 8

Wyjaśnia, że cztery bhiny Hu’B Tu’M podobne są do człowieka, w którym neszama (dusza) obłóczona w guf (ciało), i guf obłóczony w lewusz (odzienia), i on siedzi w ejhal (pałacu). Hochma – jest to...

TES 3 – rozdział 7

Wyjaśnia, jak malchut de-Acilut opuściła się i zamieniła się w keter świata Bria. Zawiera dziesięć punktów: Dwie bhiny opuszczają się z wyższego świata w niższy:1. Dziesięć sfirot or jaszar, obłaczające się w or hozer,...

TES 3 – rozdział 6

Wyjaśnia, że sfira keter zawiera dwie bhiny: 1) ostatnia część Ejn Sof, na przykład malchut de-malchut Ejn Sof, która nazywa się Atik; 2) korzeń stworzenia, ona nazywa się Arich Anpin. I łączność ich obu...

TES 3 – rozdział 5

Wyjaśnia, że każde stworzenie składa się z czterech poziomów awijut, które są nazywane Hu’B Tu’M, i or elion rozprzestrzenia się wewnątrz nich dla ziwug de-akaa z masachem w malchut. Ich korzeń – jest to...