Zohar to starożytne dzieło mistyczne, które zgłębia duchowe prawa i mechanizmy rządzące rzeczywistością. Jest to tekst pełen symboliki, metafor i głębokich rozważań, przedstawiający procesy, które wpływają na harmonię wszechświata i rozwój człowieka. Zohar nie tylko opisuje wewnętrzną strukturę świata, ale także oferuje praktyczne wskazówki dla tych, którzy poszukują zrozumienia swojego miejsca w rzeczywistości i sposobów na osiągnięcie duchowej pełni.
Komentarz Sulam („Drabina”), autorstwa Jehudy Aszlaga, został stworzony, aby uczynić ten złożony tekst dostępnym dla współczesnego czytelnika. Dzięki jasnym wyjaśnieniom i systematycznemu podejściu komentarz pozwala zgłębić i zrozumieć zawarte w Zoharze przesłanie. Nazwa „Drabina” odzwierciedla ideę wznoszenia się przez kolejne poziomy świadomości i rozwoju, co czyni Zohar praktycznym przewodnikiem na drodze duchowej transformacji.
Zohar jest dziełem uniwersalnym, którego przesłanie wykracza poza granice czasu i przestrzeni. Każdy, kto zgłębia ten tekst, otrzymuje narzędzia do odkrywania głębszego sensu istnienia i osiągnięcia harmonii z otaczającym światem. To dzieło, które inspiruje do poszukiwania i odkrywania ukrytych prawd życia.
Bereszit Alef z komentarzem Sulam
Pierwsza księga Zoharu, Bereszit Alef, skupia się na tajemnicach początku istnienia i strukturze stworzenia. Tekst ten opisuje procesy duchowe, które doprowadziły do powstania świata, przedstawiając je w formie głębokich symboli i alegorii. Bereszit Alef ukazuje, jak wyższe siły oddziaływały na ukształtowanie rzeczywistości, w tym zasady równowagi, harmonii i rozwoju. Analizuje również relację między światem materialnym a duchowym oraz miejsce człowieka w tym porządku. Dzięki komentarzowi Sulam czytelnik może odkryć ukryte znaczenia tej księgi i zgłębić przesłanie dotyczące celowości istnienia oraz drogi duchowego wzrostu.
(Tekst w trakcie tłumaczenia, kolejne rozdziały będą dodawane co jakiś czas poniżej)
- Stworzona pieczęć w wyższym świetle
- Blask firmamentu
- Taamim, nekudot, otijot
- A ziemia była pusta i chaotyczna
- Niech stanie się światło
- Niech powstanie firmament
- Niech zbiorą się wody
- Niech ziemia wyda zieleń
- Niech będą światła
- Dwa wielkie światła
- Świecące światła i ogniste światła
- Trzy światła
- Mosze i Jaakow
- Uczyńmy człowieka cz.1
- Ja – to Ja
- Uczyńmy człowieka cz.2
- Modlitwa żebraka
- Kamień z procy
- Tworzący światy i niszczący je
- Pięć rodzajów „wielkiego tłumu”
- Mosze i dwóch Masziachów
- Kamienie czystego marmuru
- I rzeka wychodzi z Edenu
- I umieścił jego w Ogrodzie edeńskim
- Bałwochwalstwo, rozlanie krwi i kazirodztwo
- I stworzył Stwórca Wszechmogący różne zwierzęta polne
- I odbudował Stwórca Wszechmogący tą stronę
- Ewel – Mosze
- Złe wymieszanie
- Naprawienie niższego świata odbywa się poprzez świat wyższy
- A ziemia była pusta
- Trzy litery słowa „tow (dobro)”
- Naprawienie Zo’N panim be-panim
- Głos Stwórcy – nad wodami
- Naprzeciwko ogrodzenia
- Be-reszit
- Ukryte światło
- Jeśliby nie Mój sojusz w dzień i w nocy
- Nieboskłon dzielący i łączący
- Wody poczęły i urodziły mgłę
- Jeżeliby nie sojusz Mój w dzień i w nocy
- I będą światła
- Zaroją się wody
- I stworzył Wszechmogący potwory
- Stworzymy człowieka
- Ponieważ deszczu nie wysłał
- I rozkazał Stwórca Wszechmogący człowiekowi
- Wąż był bardziej chytry
- I oznaczył Stwórca Kaina znakiem
- U wejścia grzech leży
- Aza i Azazel
- To księga porodzenia Adama
- Nie będzie duch Mój sądzić człowieka